CF Construction

DAF CF Euro 6 construction

Novinka: model CF Construction. Vyvinutý speciálně pro využití ve stavebnictví, kde je vyžadována pravidelná jízda v terénu. Vozidla CF Construction mají díky zvětšenému nájezdovému úhlu a větší vzdálenosti podvozku od země dobrou schopnost jízdy v terénu a řada šikovných detailů zajišťuje maximální dostupnost vozidla, nízké provozní náklady a nejsnadnější používání ve své třídě. Robustní stylové prvky modelu CF Construction dodávají vozidlu individuální vzhled.

Všestrannost

Ať už potřebujete přepravovat písek, cement a stavební materiály nebo se zabýváte speciální přepravou či působíte v dřevozpracujícím průmyslu, vždy naleznete model CF Construction, který bude dokonale splňovat vaše požadavky.

Nové vozidlo DAF CF Construction je dodáváno:

  • Se třemi nápravami v konfiguraci 6 x 4 a tuhým podvozkem s 8 nebo 9tunovou přední nápravou a 19, 21 nebo 26tunovou tandemovou nápravou, díky nimž je vozidlo ideální pro využití ve stavebnictví nebo dřevozpracujícím průmyslu.
  • Jako tahač se třemi nápravami v konfiguraci 6 x 4 je vozidlo CF Construction skvěle vybaveno pro využití ke speciální přepravě, případně k přepravě stromů nebo sloupů.
  • Konfigurace 8 x 4 s tuhým podvozkem je ideální pro sklápěčky nebo domíchávače betonu. S dvojitými řízenými 7,5, 8 nebo 9tunovými předními nápravami a 19, 21 nebo 26tunovou tandemovou nápravou poskytuje toto vozidlo s tuhým podvozkem skvělé provedení o celkové hmotnosti vozidla 32 až 44 tun.

Pro využití, ve kterých nehraje velký nájezdový úhel a velká světlá výška zásadní roli, nabízí společnost DAF také modely CF 6 x 4 a 8 x 4 s atraktivním provedením exteriéru jako v případě standardních modelů CF.

Optimální pohodlí

Dalšími požadavky, kterými se společnost DAF řídila při vývoji nových vozidel CF Construction, bylo pohodlí řidiče a co nejsnadnější používání.

  • Jako volitelné vybavení je k dispozici praktický schod umístěný na straně kabiny, díky kterému je pro řidiče snadné kontrolovat náklad. Šikovný střešní úchyt poskytuje extra oporu.
  • Široké schody zajišťují snadný a bezpečný přístup do kabiny. Modely s 12,9litrovým motorem PACCAR MX-13 jsou vybaveny třemi schody, modely s 10,8litrovým motorem PACCAR MX-11 jsou standardně vybaveny dvěma schody. Další schod je v tomto případě dostupný jako volitelné vybaveníiacute;. Je uchycen pružně, aby se snížila možnost jeho poškození.

Vozidla CF Construction jsou přirozeně vybavena pohodlnými sedadly stejně jako ostatní modely všestranné řady CF, jakož i stylovou palubní deskou s integrovaným výkonnostním asistentem řidiče a novými, ergonomicky umístěnými spínači. Uhlazená konstrukce volantu s integrovanými ovládacími prvky je v případě nových vozidel Construction dodávána jako standard.

Výkonné motory

Výkon je zajišťován:

  • 12,9litrovým motorem PACCAR MX-13 s výkonem od 303 kW (410 k) do 375 kW (510 k)
  • 10,8litrovým motorem PACCAR MX-11 s výkonem od 210 kW (290 k) do 320 kW (440 k)

K dispozici je volitelná automatizovaná převodovka AS Tronic se specifickým nastavením pro jízdu v terénu a se strategií řazení vyvinutou speciálně pro tento účel. Tím je zajištěno rychlé řazení a rychlejší ovládání spojky. Pro vozidla CF Construction je pochopitelně připraven výběr pohonů PTO. U verzí s motorem PACCAR MX-11 je – vedle PTO motoru v poloze 1 hodina – dostupná také lehká verze v poloze 11 hodin s točivým momentem 250 Nm.

Podvozek

Nový podvozek modelů CF Construction byl vyvinut pro maximální tuhost a špičkové jízdní vlastnosti.

  • Nabízí dostatek místa pro rozmístění součástí, jako jsou například opěry nakládacího jeřábu.
  • Podvozek s předním rámem ve tvaru Y poskytuje dostatek místa pro nový motor Euro 6 a velkou chladicí jednotku snižující spotřebu paliva.
  • Dalším novým prvkem je příprava pro montáž desky DIN, kterou je možné použít například k připevnění sněžného pluhu.
  • Všechny modely jsou k dispozici s vertikální výfukovou trubkou, ve které je v případě tuhých podvozků v konfiguraci 8 x 4 dokonce integrována jednotka SCR.

Značná pozornost byla věnována také usnadnění připojení nástavby karosérie. Dobrým příkladem je způsob připevnění nástavby (BAM), který lze objednat s podvozkem FAD 8 x 4 a který zajišťuje kompletní přípravu na montáž nejběžnějších sklápěček. To zahrnuje montáž různých držáků na podvozek přímo ve výrobním závodě a zajištění specifického rozmístění otvorů.