Edition 2015

XF-CF-Edition-2015

Společnost DAF představila velké množství inovací své modelové řady, které výrazně přispějí k optimalizaci efektivity přepravy a minimalizují náklady na kilometr. Motory PACCAR MX dosahují vyšší účinnosti a v kombinaci s aplikací nových technologií, jako jsou prediktivní tempomat, prediktivní řazení a režim Eco Mode, dosahují vozidla Edition 2015 snížení spotřeby paliva až o 4–5 %. Nové aerodynamické spoilery a boční límce pomáhají snížit spotřebu paliva ještě více. Tato vylepšení jsou součástí nového programu „DAF Transport Efficiency“, který zahrnuje produkty a služby zaměřené na dosažení maximálního zisku na kilometr.

Úspěšné motory PACCAR MX-11 a MX-13 prošly dalším vývojem, který byl zaměřen na snížení provozních nákladů. U 10,8litrového motoru MX-11 byla významně vylepšena efektivita mazání. Pozornost byla u tohoto motoru dále věnována lepšímu procesu spalování, kterého bylo dosaženo díky novému provedení spalovacího prostoru, modifikaci vstřikování paliva a změnám řídicího softwaru.

Nové turbodmychadlo 12,9 litrového motoru PACCAR MX-13 přispívá k výraznému zlepšení proudění nasávaného vzduchu. Nová vačková hřídel s pozměněným časováním ventilů je krokem k lepšímu spalování. Také motor PACCAR MX-13 dostal vylepšení pro vyšší efektivitu mazání a snížení třecích ztrát. Nově bylo zavedeno účinnější dvourychlostní vodní čerpadlo a upraven byl řídicí software motoru.

Motory PACCAR MX-11 a MX-13 si získaly vynikající pověst a osvědčily se jako mimořádně hospodárné. Díky těmto vylepšením jsou nyní motory MX-11 a MX13 až o 2 % úspornější než dosud, samozřejmě vždy záleží na typu provozu a daných podmínkách. Nově zavedené vícenásobné vstřikování mimo jiné znamená, že běh motorů je klidnější a motory jsou ještě tišší. 

Výkonnější motorová brzda pro zvýšení efektivity

Výsledkem různých vylepšení motoru PACCAR MX-13 není jen nižší spotřeba paliva, ale také vyšší výkon motorové brzdy. Maximální výkon MX motorové brzdy nyní narostl o 20 %, na 360 kW při 2 000 ot./min. Tato motorová brzda je vynikající alternativou k retardéru a hodí se pro většinu provozních podmínek a aplikací. MX motorová brzda, jejíž výkon lze nově dávkovat ve třech stupních páčkou pod volantem, nabízí významné výhody z hlediska pořizovací ceny, hmotnosti a spotřeby paliva.


Režim Eco Mode

DAF Eco Mode 640

Režim Eco Mode je nová standardní funkce všech vozidel DAF Euro 6 řad CF a XF s motory PACCAR MX. Režim Eco Mode snižuje točivý moment motoru o 10 % při zrychlování na prvních jedenáct rychlostních stupňů, čímž se opět snižuje spotřeba paliva při každodenním používání (1 %). V běžném provozu stejně není třeba plná akcelerace, a pokud tato situace nastane, pak lze stisknutím tlačítka režim Eco Mode jednoduše deaktivovat.

 

 

 


Prediktivní tempomat a prediktivní řazení PCC

Prediktivní tempomat využívá pokročilou technologii GPS ke zjištění přesné polohy vozidla a k určení toho, jaké jízdní podmínky je třeba vzít v úvahu v následujícím jednom až dvou kilometrech. Systém se tak vlastně „dívá“ dopředu a předvídá profil trasy. Podle požadované rychlosti a také povolené odchylky od této nastavené hodnoty určuje prediktivní tempomat ideální rychlost a prediktivní řazení zvolí ideální převodový stupeň.

Výsledkem spojení těchto dvou systémů je snížení počtu změn převodových stupňů a využívání stále nejvyššího možného převodového stupně a v optimálním rozsahu otáček motoru. Pokud se vozidlo blíží k vrcholu stoupání, snaží se systém zachovat nejvyšší převodový stupeň a zbytečně nepodřazovat. Následuje-li za vrcholem stoupání bezprostředně klesání, je již před vrcholem snížena vstřikovaná dávka paliva a k přejezdu vozidla přes vrchol je využívána setrvačná síla vozidla. Vyšší převodový stupeň je zvolen automaticky, když gradient klesání se bude zvyšovat.

V některých případech prediktivní tempomat umožňuje, aby rychlost vozidla klesla pod nastavenou hodnotu, například tehdy, když je téměř dosaženo vrcholu stoupání a systém „ví“, že potenciální energie v klesání přivede rychlost vozu rychle zpět na požadovanou hodnotu. Prediktivní tempomat může také dočasně povolit, aby byla rychlost mírně vyšší, než je nastavená – v rámci předem dané tolerance – také kvůli snížení spotřeby paliva.

Díky prediktivnímu tempomatu a prediktivnímu řazení lze snížit spotřebu paliva a emisí oxidu uhličitého CO2 až o 3 %, a to zejména v kopcovitém terénu.

Soubory ke stažení


CF a XF Low Deck s výškou točnice 91 cm

DAF-Euro-6-XF-Lowdeck-04

Úprava pneumatického odpružení a nové neumatiky umožnily snížení výšky točnice z 96 cm na pouhých 91 cm. To znamená, že při maximální výšce vozidla 4 metry může být dosaženo vnitřní výšky nákladového prostoru 3 metry. Lze tak dosáhnout maximální efektivity dopravy a objemu nákladového prostoru více než 1 000 m2. Vnitřní výška 3 m je mimořádně důležitá v segmentu dopravy pro automobilový průmysl, kde jsou často používány standardizované kontejnery s výškou 1 m. Tyto kontejnery mohou být do návěsu ukládány ve třech vrstvách.

Nové tahače DAF CF a XF Low Deck jsou k dispozici s pneumatickým odpružením přední nápravy. 

Soubory ke stažení

Celokožené čalounění                

DAF-Euro-6-leather-pack-05

Kabiny DAF patří na špičku své třídy v nabízeném prostoru, kvalitě zpracování a komfortu. Na IAA bude představeno perfektní celokožené čalounění pro modely CF a LF Euro 6. Bude dostupné na přání a celokožený balíček bude zahrnovat sedadla, volant a dveřní panely (u modelu XF). Kožené čalounění má velmi moderní a vkusnou měděnou barvu s barevně ladicími akcenty pro dosažení zvláště luxusního vzhledu a ještě vyššího komfortu.

Nové aerodynamické spoilery a boční límce

Smart roof spoiler

Nová vozidla Edition mohou být na přání vybavena aerodynamickými prvky pro optimalizaci proudění vzduchu a dosažení lepší aerodynamiky vozidla nebo soupravy s cílem snížení spotřeby paliva. 

Pro vozidlo Euro 6 CF s kabinou Sleeper Cab byl vyvinut nový aerodynamický balíček, představující střešní spoiler, který je o 10 cm vyšší, a boční límce vhodné i pro návěsy šířky 2,55 m, čímž je mezi vozidlem a návěsem ponechána mezera pouhých 5 cm. Nový střešní spoiler, který lze nastavit na výšky návěsu 4 metry, byl navržen speciálně pro vozidla Low-Deck se sníženou výškou točny.


Více informací na displeji přístrojového panelu

Ridiči hrají klíčovou roli při snižování provozních nákladů, a to zejména s ohledem na spotřebu paliva. To je důvodem, proč společnost DAF vyvinula asistenta hodnocení jízdního stylu řidiče pro své modely LF, CF a XF. Ten poskytuje řidiči podrobnou zpětnou vazbu ohledně dosažené spotřeby paliva, o jeho schopnosti předvídat jízdní situace a také o četnosti aktivace provozních brzd. Displej na přístrojovém panelu kromě toho poskytuje rady ohledně dalších možností úspory paliva a snížení provozních nákladů.

Dalšími novými informacemi, které jsou zobrazovány na displeji přístrojového panelu, jsou údaje z tachografu, což řidiči poskytuje jasný přehled o době jízdy a rychlosti tak, aby nedocházelo k porušování předpisů. Na displeji se také zobrazuje upozornění na blížící se příští servisní prohlídku vozidla. Tím je zajištěno včasné provedení údržby a včasné plánování návštěvy servisu bez zbytečných prostojů vozidla. Vítanou novinkou pro řidiče je automatické nastavení jazyka informačního displeje přístrojového panelu na základě údajů z karty řidiče.

 
 
DAF XF Euro 6 Interior instrument panel

DAF Transport Efficiency

Your-profitability-our-aim-and-logo_cz

DAF Transport Efficiency, tak se jmenuje naše filozofie. Filozofie, jak dosáhnout maximálního zisku z každého kilometru.

Další informace